diumenge, 3 de desembre del 2017

INFORMACIÓ SOBRE LA VIQUILLETRA

La segona lectura la farem a través de la Viquilletra, una plataforma wiki on podem publicar tots els treballs que realitzarem a partir de les nostres lectures. Si voleu saber de què es tracta podeu entrar en la pàgina web de la Viquilletra
Durant aquesta setmana i la propera anirem creant els grups de 4 persones, decidint la lectura i el nom del grup.
En aquesta edició es treballarà el booktrailer i aquestes són algunes de les directrius que ens envien des de l'organització.

Fase I. Tràiler de llibre: de la idea al concepte (del 20 de novembre al 22 de desembre).

Què cal fer en aquesta primera fase?

No cal dir que la primera cosa a fer és triar el llibre i llegir-lo. Els estudiants poden llegir qualsevol obra escrita o traduïda en català i cada grup pot treballar a partir d’una obra diferent. En aquest cas, vosaltres com a docents decidireu les obres amb el vostre alumnat (o potser ja ho heu fet).

Els estudiants, com ja sabeu, han de formar grups d’uns 4 membres. Un cop llegida l’obra hauran de prendre les primeres decisions sobre el tràiler de lectura que faran:

  • Quina idea volen transmetre per promoure la lectura d’aquella obra?
  • Quins aspectes del llibre volen destacar en el tràiler?
  • Quin gènere utilitzaran? Només apuntarem uns quants, perquè la creativitat no té límits. Es pot optar per un resum dramatitzat de l’obra, tot presentant els personatges i el conflicte. Poden decidir fer una mena d’anunci publicitari (com si fos per emetre per televisió), o potser una mena d’entrevista (amb l’autor? amb el protagonista? amb un lector?). I si es decanten per fer una animació (cut-out, stop-motion…)?

La resposta a aquestes primeres preguntes es materialitzarà en una sinopsi del vídeo que realitzaran. És a dir, en un resum complet però no excessivament llarg d’allò que contaran en el vídeo.

Aquesta sinopsi es pot completar amb el que en la teoria d’escriptura de guions es coneix com un tagline, això és, una frase breu d’entre 3 i 10 paraules que sintetitze l’essència de la història narrada (en el tràiler que crearan) a mode de d’eslògan enginyós i/o cridaner. És simplement una manera més perquè els estudiants reflexionen sobre la narració que crearan i profunditzen en la capacitat de síntesi, aspecte fonamental per crear un bon bibliotràiler.
El Termcat en parla d’un “subtítol de reclam” i el defineix com una “frase breu que es posa en el cartell d'una pel·lícula, que conté l'essència de la pel·lícula i té l'objectiu d'atraure l'espectador”.                                           

Si els grups d’estudiants, en aquest primer procés de reflexió sobre el tràiler que desenvoluparan, acaben redactant una sinopsi i un tagline, els podran compartir en la plataforma, a mode de presentació de l’activitat, però ja us explicarem més endavant on i com.

No cal dir de nou que els terminis són simplement una orientació i que els podeu adaptar si ho necessiteu. Igualment, teniu llibertat també per modificar i/o adaptar el procés de treball que us proposem. Només pretenem donar-vos unes orientacions, perquè el nostre objectiu i interès també està en el procés de treball i no només en el producte final.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada